Czy bez tego można mieć efekty z reklamy w 2025 roku?
Skończyły się już czasy, że samo techniczne ustawienie reklam zadziała i przyniesie efekty na fali rosnących kosztów i dużej konkurencji.
Niezależnie od tego czy inwestujesz w reklamy w Google Ads, Bing Ads, na Facebooku, Instagramie, LinkedInie, Tiktoku i mogłabym tak wymieniać…. Teraz aby zobaczyć efekty trzeba na początek zadać sobie pytanie:
Kto, Jak i Dlaczego kupuje produkty takie jak Twoje i miałby je kupować akurat od Ciebie?
Pytanie Kto oznacza, że rozumiemy własną docelową grupę klientów, jakoś ją spiszemy i umówimy się na nią, i do niej kierujemy reklamy.
Pytanie Dlaczego powoduje że musimy zastanowić się nad tym, co tę grupę ludzi motywuje do zakupu, dlaczego w ogóle rozpoczynają taki proces i dlaczego kupią akurat od nas. Jakie mają być nasze przewagi konkurencyjne nad istniejącymi już rozwiązaniami konkurencyjnymi.
Pytanie Jak zmusi nas do określenia w jaki sposób się to w ogóle kupuje. Bo być może decyzji zakupowych dotyczących usług lub produktów z Twojej oferty nie podejmuje się na podstawie tego, że zobaczymy post na Facebooku, albo nie tylko na tej podstawie.
Odpowiedź na te pytania może być dobrym wstępem do własnego działania strategicznego w firmie, a na pewno w reklamie. Myślę, że takie podejście powinno stać się trendem w obecnej reklamie.
Na koniec zadam Ci więc przewrotne pytanie – Czy zastanawiałeś się nad tym dlaczego Twoje reklamy nie przynoszą efektów? Albo ich efekty są znikome, bo nie tego oczekiwałeś?
Jeśli chcesz dowiedzieć się jak znaleźć docelową grupę odbiorców w Google Ads, a nawet ustalić kto jest Twoim idealnym klientem to przeczytaj artykuł – Jak zrobić reklamę Google Ads dla małej firmy? Poruszam w nim dla przykłady z reklam Google Ads, lecz dobre określenie klienta przyda Ci się nie tylko w reklamie Google Ads.
Jeśli potrzebujesz pomocy to zapraszam Cię na bezpłatna konsultację.
Wpis aktualizowany w dniu: 8 stycznia, 2025