7 zalet elastycznych reklam. Dlaczego są lepsze od statycznych reklam displayowych w Google Ads?
W kampaniach graficznych (displayowych) w sieci reklamowej Google coraz częściej widzimy reklamy elastyczne zamiast tradycyjnych gotowych reklam przygotowywanych przez grafika. Dlaczego tak się dzieje? Oto ich kluczowe zalety:
1/ reklamy elastyczne są tworzone automatycznie z materiałów przesłanych do systemu Google Ads – niejako „w locie” podczas działania kampanii reklamowej
2/ są częściej klikane przez użytkowników gdyż ich „trafność” jest wyższa
3/ mają zwykle niższy koszt kliknięcia niż tradycyjne banery statyczne
4/ są responsywne czyli mogą elastycznie dostosować się do każdego wolnego miejsca reklamowego w sieci reklamowej Google,
5/ mogą utworzyć setki różnych form i wymiarów (o wiele więcej niż jest w stanie przygotować grafik) i w danym czasie może się ich wyświetlić się o wiele więcej niż tradycyjnych banerów statycznych
6/ są wyświetlane w oparciu o inteligentne systemy Google, więc mogą pojawiać się w miejscach, w których są najczęściej klikane przez użytkowników, na komputerach, tabletach, smartfonach i telewizorach
7/ są tańsze i mniej czasochłonne w realizacji – poza logo, które zapewne już masz, w zasadzie nie wymagają realizacji przez grafika.
Aby system Google Ads mógł utworzyć banery elastyczne wystarczy przesłać mu odpowiednie materiały – pliki graficzne (obrazki lub zdjęcia, logo firmowe), nagłówki i teksty reklam oraz nazwę firmy i adres strony internetowej.
W ramach materiałów graficznych trzeba przygotować zdjęcia lub obrazki w odpowiednich wymiarach i formatach plików.
Specyfikację plików graficznych potrzebnych do utworzenia elastycznych reklam graficznych znajdziesz w artykule Wymiary plików graficznych do elastycznych reklam Google Ads.
JAK WYGLĄDAJĄ ELASTYCZNE REKLAMY GRAFICZNE ?
Nie ma wzorów gotowych elastycznych reklam graficznych. Przykłady elastycznych reklam displayowych można podejrzeć w trakcie ich konfiguracji w systemie Google Ads. Poniżej przykłady reklam. Google tworzy też reklamy ruchome, w których przewijane są przesłane obrazki i teksty.


JAK DŁUGO TRWA USTAWIANIE REKLAM ?
Google ma szereg wymagań i zasad do spełnienia i stale zmienia te zasady, więc wszystkie reklamy po ich konfiguracji w systemie Google Ads są sprawdzane indywidualnie. Czas sprawdzania reklam prowadzący do ich zatwierdzenia, aby mogły zacząć się wyświetlać, trwa zwykle od 1 – 12 godzin. W szczególnych przypadkach (w zależności od branży firmy) zatwierdzanie reklam przez Google może trwać nawet 24 godziny.
Użyteczne artykuły z Pomocy Google:
Informacje o elastycznych reklamach displayowych