• DARMOWA KONSULTACJA
  • /
  •  (+48) 535 937 404
  • /
Logo
  • HOME
  • O MNIE
  • CENNIK USŁUG
  • BAZA WIEDZY
  • KONTAKT

Latest Blog

O Autorce

Katarzyna Feliksik

KATARZYNA FELIKSIK

Specjalista Google Ads Certyfikowany Partner Google

Od 2010 roku prowadzę kampanie Google Ads dla przedsiębiorców z Polski i zagranicy. Pomagam skutecznie zdobywać klientów obniżając koszty reklam. Więcej o mnie...

Polecane Artykuły

Czy bez tego można mieć efekty z reklamy w 2025 roku?

Jak ustawić reklamy Google Ads w języku obcym? Czy trzeba znać ten język?

Lokalne kampanie Performance Max nie tylko dla sklepów – jak ustawić?

Wyłącz automatyczne tworzenie rozszerzeń w Google Ads

Weryfikacja reklamodawcy w Google Ads

Jak zrobić reklamę Google Ads dla małej firmy?

Banery elastyczne czy gotowe? Zalety stosowania elastycznych reklam displayowych w Google Ads

Czy możliwe jest uruchomienie reklam Google Ads bez optymalizacji?

Rozmiary plików graficznych do elastycznych reklam displayowych Google Ads

Koniec Google Analytics 3 (Universal Analytics) – przygotuj się na Google Analytics 4

Kategorie

  • Google Ads (9)
  • Google Analytics (2)
  • Instrukcje krok po kroku (5)
  • Google Ads
  • 2.31k

Banery elastyczne czy gotowe? Zalety stosowania elastycznych reklam displayowych w Google Ads

W sieci wyszukiwania Google, w sieci reklamowej, na smartfonach itd. coraz częściej widzimy graficzne reklamy elastyczne, zamiast tradycyjnych banerów przygotowanych „pod wymiar” przez grafika. Dlaczego reklamy elastyczne są lepsze od tradycyjnych?

Reklamy elastyczne generowane są automatycznie z materiałów przesłanych do systemu Google Ads. Aby system Google Ads mógł utworzyć banery elastyczne wystarczy podesłać mu teksty i pliki graficzne (obrazki, zdjęcia, logo firmowe).

Banery elastyczne są tworzone „w locie” podczas działania kampanii reklamowej, i to przynosi istotne zalety:

1/ banery są elastyczne czyli mogą elastycznie dostosować się do każdego wolnego miejsca reklamowego w sieci Google,

2/ mogą zmieniać wielkość, kształt, układ (wyświetlać się poziomo lub pionowo) tworząc setki różnych form i formatów (o wiele więcej niż jest w stanie przygotować grafik),

3/ w danym czasie może się ich wyświetlić się o wiele więcej niż tradycyjnych banerów statycznych,

4/ są wyświetlane w oparciu o inteligentne systemy Google, więc mogą pojawiać się w „inteligentnie” dobranych miejscach, w których są najczęściej klikane przez użytkowników, na komputerach, tabletach, smartfonach i telewizorach,

5/ są częściej klikane przez użytkowników gdyż ich „trafność” jest wyższa i osiągają wyższy współczynnik klikalności (CTR)

6/ mają nawet 50 – 100 % niższy koszt kliknięcia (CPC) niż tradycyjne banery statyczne,

7/ są tańsze i mniej czasochłonne w realizacji gdyż nie wymagają realizacji przez grafika, gdyż logo, zdjęcia i obrazy można pobrać z Twojej strony, profilu na Facebooku czy Instagramie.

Oczywiście jeśli na stronie www, Facebook’u czy Instagramie nie posiadasz zbyt wielu zdjęć to możesz przygotować zdjęcia lub obrazki w odpowiednich wymiarach i formatach plików.

Specyfikację plików graficznych potrzebnych do utworzenia elastycznych reklam graficznych znajdziesz w artykule Wymiary plików graficznych do elastycznych reklam Google Ads.

JAK WYGLĄDAJĄ ELASTYCZNE REKLAMY GRAFICZNE ?

Nie ma wzorów gotowych elastycznych reklam graficznych. Przykłady elastycznych reklam displayowych można podejrzeć w trakcie ich konfiguracji w systemie Google Ads. Poniżej przykłady reklam. Google tworzy też reklamy ruchome, w których przewijane są przesłane obrazki i teksty.

elastyczna reklama displayowa
Źródło: Google Ads. Reklamy natywne na komputerach.
Źródło: Google Ads. Reklama graficzna na urządzeniach mobilnych.

JAK DŁUGO TRWA USTAWIANIE REKLAM ?

Google ma szereg wymagań i zasad do spełnienia i stale zmienia te zasady, więc wszystkie reklamy po ich konfiguracji w systemie Google Ads są sprawdzane indywidualnie. Czas sprawdzania reklam prowadzący do ich zatwierdzenia, aby mogły zacząć się wyświetlać, trwa zwykle od 1 – 12 godzin. W szczególnych przypadkach (w zależności od branży firmy) zatwierdzanie reklam przez Google może trwać nawet 24 godziny.

Użyteczne artykuły z Pomocy Google:

Informacje o elastycznych reklamach displayowych

Wymagania dotyczące reklam elastycznych

Przewodnik po sprawdzonych metodach dotyczących kreacji

 Wpis aktualizowany w dniu: 11 stycznia, 2023

© 2013-2023 Webvert.pl
  • Home
  • O Mnie
  • Cennik Usług
  • Baza Wiedzy
  • Kontakt