• BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • /
  •  (+48) 535 937 404
  • /
Logo
  • HOME
  • O MNIE
  • OFERTA / CENNIK
  • BLOG
  • WYCENA / KONTAKT

Latest Blog

  • 13 czerwca, 2022
  • Google Ads, Optymalizacja, Reklamy graficzne
  • 266

7 zalet elastycznych reklam. Dlaczego są lepsze od statycznych reklam displayowych w Google Ads?

W kampaniach graficznych (displayowych) w sieci reklamowej Google coraz częściej widzimy reklamy elastyczne zamiast tradycyjnych gotowych reklam przygotowywanych przez grafika. Dlaczego tak się dzieje? Oto ich kluczowe zalety:

1/ reklamy elastyczne są tworzone automatycznie z materiałów przesłanych do systemu Google Ads – niejako „w locie” podczas działania kampanii reklamowej

2/ są częściej klikane przez użytkowników gdyż ich „trafność” jest wyższa

3/ mają zwykle niższy koszt kliknięcia niż tradycyjne banery statyczne

4/ są responsywne czyli mogą elastycznie dostosować się do każdego wolnego miejsca reklamowego w sieci reklamowej Google,

5/ mogą utworzyć setki różnych form i wymiarów (o wiele więcej niż jest w stanie przygotować grafik) i w danym czasie może się ich wyświetlić się o wiele więcej niż tradycyjnych banerów statycznych

6/ są wyświetlane w oparciu o inteligentne systemy Google, więc mogą pojawiać się w miejscach, w których są najczęściej klikane przez użytkowników, na komputerach, tabletach, smartfonach i telewizorach

7/ są tańsze i mniej czasochłonne w realizacji – poza logo, które zapewne już masz, w zasadzie nie wymagają realizacji przez grafika.

Aby system Google Ads mógł utworzyć banery elastyczne wystarczy przesłać mu odpowiednie materiały – pliki graficzne (obrazki lub zdjęcia, logo firmowe), nagłówki i teksty reklam oraz nazwę firmy i adres strony internetowej.

W ramach materiałów graficznych trzeba przygotować zdjęcia lub obrazki w odpowiednich wymiarach i formatach plików.

Specyfikację plików graficznych potrzebnych do utworzenia elastycznych reklam graficznych znajdziesz w artykule Wymiary plików graficznych do elastycznych reklam Google Ads.

JAK WYGLĄDAJĄ ELASTYCZNE REKLAMY GRAFICZNE ?

Nie ma wzorów gotowych elastycznych reklam graficznych. Przykłady elastycznych reklam displayowych można podejrzeć w trakcie ich konfiguracji w systemie Google Ads. Poniżej przykłady reklam. Google tworzy też reklamy ruchome, w których przewijane są przesłane obrazki i teksty.

elastyczna reklama displayowa
Źródło: Google Ads. Reklamy natywne na komputerach.
Źródło: Google Ads. Reklama graficzna na urządzeniach mobilnych.

JAK DŁUGO TRWA USTAWIANIE REKLAM ?

Google ma szereg wymagań i zasad do spełnienia i stale zmienia te zasady, więc wszystkie reklamy po ich konfiguracji w systemie Google Ads są sprawdzane indywidualnie. Czas sprawdzania reklam prowadzący do ich zatwierdzenia, aby mogły zacząć się wyświetlać, trwa zwykle od 1 – 12 godzin. W szczególnych przypadkach (w zależności od branży firmy) zatwierdzanie reklam przez Google może trwać nawet 24 godziny.

Użyteczne artykuły z Pomocy Google:

Informacje o elastycznych reklamach displayowych

Wymagania dotyczące reklam elastycznych

Przewodnik po sprawdzonych metodach dotyczących kreacji

O Autorce

Katarzyna Feliksik

KATARZYNA FELIKSIK

Certyfikowany Specjalista Google Ads - Google Partner

Ponad 1,5 tysiąca kampanii Google Ads przeprowadzonych od 2012r. + konsultacje dla ponad 250-stu przedsiębiorców z Polski i krajów anglojęzycznych. Pomagam firmom zdobywać nowych klientów oraz rozwijać ich działalność.

Polecane Artykuły

Kupon Google Ads (AdWords) 1200 zł gratis – jak uzyskać?

29 stycznia, 2022

Koniec Google Analytics 3 (Universal Analytics) – przygotuj się na Google Analytics 4

18 marca, 2022

Wymiary plików graficznych do elastycznych reklam displayowych Google Ads

21 kwietnia, 2022

7 zalet elastycznych reklam. Dlaczego są lepsze od statycznych reklam displayowych w Google Ads?

13 czerwca, 2022

Kategorie

  • Google Ads (3)
    • Kupony promocyjne (1)
    • Optymalizacja (1)
    • Reklamy graficzne (2)
  • Google Analytics (1)
  • Instrukcje krok po kroku (1)

Profil Google Partners

Ads
© 2013-2022 Webvert.pl
  • Home
  • O mnie
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt