Rozmiary plików graficznych do elastycznych reklam displayowych Google Ads
Elastyczne reklamy displayowe tworzone są „w locie” przez system Google Ads z przesłanych materiałów.
W ramach materiałów graficznych systemowi Google Ads trzeba przesłać zdjęcia lub obrazki w odpowiednich wymiarach i formatach plików. Grafiki raczej powinny być bez napisów. Google co prawda podaje, że akceptuje do 20% tekstu na grafice, lecz zwykle odrzuca większość grafik z tekstami. Potrzebne jest też logo w dwóch wersjach – prostokąt i kwadrat.
Przygotuj 15 plików typu obraz (obrazki w formacie kwadratu i prostokąta) oraz 5 plików typu logo (kwadrat i prostokąt). Jeśli nie masz zbyt wielu zasobów graficznych to znajdź minimum 3 – 5 plików obrazów + 2 pliki logo, przy czym logo: kwadrat i prostokąt.
SPECYFIKACJA PLIKÓW GRAFICZNYCH
Google akceptuje pliki w formacie gif, jpg i png o max rozmiarze 5MB i wymiarach:
1/ Obraz
prostokąt (skala: 1,91:1); min. wymiary: 600x314px, zalecane 1200x628px
kwadrat (skala: 1:1); min. wymiary: 300x300px, zalecane 1200x1200px
3/ Logo firmy
prostokąt (4:1); min. wymiary 512x128px
kwadrat (1:1); min. wymiary 128x128px
WSKAZÓWKI WYBORU PLIKÓW GRAFICZNYCH
OBRAZ
Obraz jest najważniejszym elementem reklamy, pomaga on użytkownikom poznać Twoją firmę, produkt i markę. Korzystaj więc tylko z obrazów wysokiej jakości, które jednoznacznie przedstawiają firmę, produkt lub markę. Obrazem może być to grafika lub zdjęcie.
Staraj się unikać:
– obrazów niewyraźnych, krzywych i zniekształconych oraz zawierających lustrzane odbicie
– bladych lub odwróconych kolorów, zbyt wielu filtrów i kolaży
– obrazów w ramkach
– obrazów z niejednolitym tłem
– tekstu nałożonego na obraz
LOGO FIRMY
Logo jest opcjonalne, ale dodanie własnego logo do reklam znacznie większa ich efektywność. Możesz przesłać maksymalnie 5 różnych logo. Jeśli zdecydujesz się nie przesyłać logo to Google zastosuje neutralną ikonę np. kulę ziemską lub pierwszą literę Twojej nazwy firmy lub marki.
Jeśli przesyłasz logo, pamiętaj o następujących zasadach:
– możesz przesłać logo w formacie kwadratu i prostokąta (dla optymalnej efektywności reklam zalecane są oba formaty)
– logo powinno być wyśrodkowane i dobrze przycięte
– unikaj dodawania do logo tekstu napisanego małą nieczytelną czcionką oraz dodatkowych ozdobników
– białe tło jest dopuszczalne, lecz zaleca się stosowanie tła przezroczystego
– biała lub pusta przestrzeń nie powinny przekraczać 1/16 rozmiaru logo
Ciekawe i użyteczne wskazówki dot. przygotowywania materiałów graficznych znajdziesz w Przewodniku po sprawdzonych metodach dotyczących kreacji autorstwa Google.
O elastycznych reklamach displayowych możesz przeczytać też w Poradniku Google, znajdziesz w nim też szczegółowo opisane wymagania dotyczące reklam elastycznych. Zasad jest dużo więcej i zmieniają się one w czasie. Przedstawiłam tylko te najistotniejsze i ponadczasowe.