• BEZPŁATNA KONSULTACJA
  • /
  •  (+48) 535 937 404
  • /
Logo
  • HOME
  • O MNIE
  • OFERTA / CENNIK
  • BLOG
  • WYCENA / KONTAKT

Latest Blog

  • 21 kwietnia, 2022
  • Google Ads, Instrukcje krok po kroku, Reklamy graficzne
  • 551

Wymiary plików graficznych do elastycznych reklam displayowych Google Ads

Elastyczne reklamy displayowe tworzone są „w locie” przez system Google Ads z przesłanych materiałów.

W ramach materiałów graficznych systemowi Google Ads trzeba przesłać zdjęcia lub obrazki w odpowiednich wymiarach i formatach plików. Grafiki raczej powinny być bez napisów. Google co prawda podaje, że akceptuje do 20% tekstu na grafice, lecz zwykle odrzuca większość grafik z tekstami. Potrzebne jest też logo w dwóch wersjach – prostokąt i kwadrat.

Przygotuj 15 plików typu obraz (obrazki w formacie kwadratu i prostokąta) oraz 5 plików typu logo (kwadrat i prostokąt). Jeśli nie masz zbyt wielu zasobów graficznych to znajdź minimum 3 – 5 plików obrazów + 2 pliki logo, przy czym logo: kwadrat i prostokąt.

SPECYFIKACJA PLIKÓW GRAFICZNYCH

Google akceptuje pliki w formacie gif, jpg i png o max rozmiarze 5MB i wymiarach:

1/ Obraz

prostokąt (skala: 1,91:1); min. wymiary: 600x314px, zalecane 1200x628px

kwadrat (skala: 1:1); min. wymiary: 300x300px, zalecane 1200x1200px

3/ Logo firmy

prostokąt (4:1); min. wymiary 512x128px

kwadrat (1:1); min. wymiary 128x128px

WSKAZÓWKI WYBORU PLIKÓW GRAFICZNYCH

OBRAZ

Obraz jest najważniejszym elementem reklamy, pomaga on użytkownikom poznać Twoją firmę, produkt i markę. Korzystaj więc tylko z obrazów wysokiej jakości, które jednoznacznie przedstawiają firmę, produkt lub markę. Obrazem może być to grafika lub zdjęcie.

Staraj się unikać:
– obrazów niewyraźnych, krzywych i zniekształconych oraz zawierających lustrzane odbicie
– bladych lub odwróconych kolorów, zbyt wielu filtrów i kolaży
– obrazów w ramkach
– obrazów z niejednolitym tłem
– tekstu nałożonego na obraz

LOGO FIRMY

Logo jest opcjonalne, ale dodanie własnego logo do reklam znacznie większa ich efektywność. Możesz przesłać maksymalnie 5 różnych logo. Jeśli zdecydujesz się nie przesyłać logo to Google zastosuje neutralną ikonę np. kulę ziemską lub pierwszą literę Twojej nazwy firmy lub marki.

Jeśli przesyłasz logo, pamiętaj o następujących zasadach:
– możesz przesłać logo w formacie kwadratu i prostokąta (dla optymalnej efektywności reklam zalecane są oba formaty)
– logo powinno być wyśrodkowane i dobrze przycięte
– unikaj dodawania do logo tekstu napisanego małą nieczytelną czcionką oraz dodatkowych ozdobników
– białe tło jest dopuszczalne, lecz zaleca się stosowanie tła przezroczystego
– biała lub pusta przestrzeń nie powinny przekraczać 1/16 rozmiaru logo

Ciekawe i użyteczne wskazówki dot. przygotowywania materiałów graficznych znajdziesz w Przewodniku po sprawdzonych metodach dotyczących kreacji autorstwa Google.

O elastycznych reklamach displayowych możesz przeczytać też w Poradniku Google, znajdziesz w nim też szczegółowo opisane wymagania dotyczące reklam elastycznych. Zasad jest dużo więcej i zmieniają się one w czasie. Przedstawiłam tylko te najistotniejsze i ponadczasowe.

O Autorce

Katarzyna Feliksik

KATARZYNA FELIKSIK

Certyfikowany Specjalista Google Ads - Google Partner

Ponad 1,5 tysiąca kampanii Google Ads przeprowadzonych od 2012r. + konsultacje dla ponad 250-stu przedsiębiorców z Polski i krajów anglojęzycznych. Pomagam firmom zdobywać nowych klientów oraz rozwijać ich działalność.

Polecane Artykuły

Kupon Google Ads (AdWords) 1200 zł gratis – jak uzyskać?

29 stycznia, 2022

Koniec Google Analytics 3 (Universal Analytics) – przygotuj się na Google Analytics 4

18 marca, 2022

Wymiary plików graficznych do elastycznych reklam displayowych Google Ads

21 kwietnia, 2022

7 zalet elastycznych reklam. Dlaczego są lepsze od statycznych reklam displayowych w Google Ads?

13 czerwca, 2022

Kategorie

  • Google Ads (3)
    • Kupony promocyjne (1)
    • Optymalizacja (1)
    • Reklamy graficzne (2)
  • Google Analytics (1)
  • Instrukcje krok po kroku (1)

Profil Google Partners

Ads
© 2013-2022 Webvert.pl
  • Home
  • O mnie
  • Cennik
  • Blog
  • Kontakt