Weryfikacja reklamodawcy w Google Ads
Na kontach Google Ads coraz częściej wymagana jest weryfikacja firmy, aby móc publikować reklamy. Na niektórych kontach jest to zalecenie, a na niektórych weryfikacja jest już obowiązkowa.
Plusem weryfikacji jest m.in. to, że w reklamach w wyszukiwarce Google można zacząć wyświetlać nazwę firmy i obrazek logo. A to z pewnością wpłynie na efektywność reklam (zwiększy zainteresowanie) , bo nie każdy może wyświetlać nazwę firmy i logo w wyszukiwarce Google.
Opcję weryfikacji reklamodawcy znajdziemy już w Rekomendacjach na koncie Google Ads, a jeśli jej tam nie ma to:
-
w menu górnym wybierz kolejno opcje „Narzędzia i Ustawienia / Weryfikacja Reklamodawcy
-
w opcji „zweryfikuj swoją organizację” kliknij „Rozpocznij” i postępuj dalej, trzeba będzie podać stosowne informacje i przesłać dokumenty zalecane przez Google (są do wyboru).
„Zalecenie” weryfikacji może się po pewnym czasie zmienić w „wymóg i warunek”, więc może być konieczne aby móc wyświetlać reklamy w Google Ads. Z moich obserwacji wynika, że Google zamierza zweryfikować wszystkich reklamodawców. Warto więc przyjrzeć się temu już teraz, aby Google nie wstrzymał wyświetlania reklam do czasu zakończenia procesu weryfikacji. Po wysłaniu wniosku weryfikacja trwa zwykle od 2-7 dni.
Więcej informacji o programie weryfikacji prowadzonym przez Google znajdziesz w Pomocy Google:
Informacje o weryfikacji, program weryfikacji reklamodawcy i jego zasady