Banery elastyczne czy gotowe? Zalety stosowania elastycznych reklam displayowych w Google Ads
W sieci wyszukiwania Google, w sieci reklamowej, na smartfonach itd. coraz częściej widzimy graficzne reklamy elastyczne, zamiast tradycyjnych banerów przygotowanych „pod wymiar” przez grafika. Dlaczego reklamy elastyczne są lepsze od tradycyjnych?
Reklamy elastyczne generowane są automatycznie z materiałów przesłanych do systemu Google Ads. Aby system Google Ads mógł utworzyć banery elastyczne wystarczy podesłać mu teksty i pliki graficzne (obrazki, zdjęcia, logo firmowe).
Banery elastyczne są tworzone „w locie” podczas działania kampanii reklamowej, i to przynosi istotne zalety:
1/ banery są elastyczne czyli mogą elastycznie dostosować się do każdego wolnego miejsca reklamowego w sieci Google,
2/ mogą zmieniać wielkość, kształt, układ (wyświetlać się poziomo lub pionowo) tworząc setki różnych form i formatów (o wiele więcej niż jest w stanie przygotować grafik),
3/ w danym czasie może się ich wyświetlić się o wiele więcej niż tradycyjnych banerów statycznych,
4/ są wyświetlane w oparciu o inteligentne systemy Google, więc mogą pojawiać się w „inteligentnie” dobranych miejscach, w których są najczęściej klikane przez użytkowników, na komputerach, tabletach, smartfonach i telewizorach,
5/ są częściej klikane przez użytkowników gdyż ich „trafność” jest wyższa i osiągają wyższy współczynnik klikalności (CTR)
6/ mają nawet 50 – 100 % niższy koszt kliknięcia (CPC) niż tradycyjne banery statyczne,
7/ są tańsze i mniej czasochłonne w realizacji gdyż nie wymagają realizacji przez grafika, gdyż logo, zdjęcia i obrazy można pobrać z Twojej strony, profilu na Facebooku czy Instagramie.
Oczywiście jeśli na stronie www, Facebook’u czy Instagramie nie posiadasz zbyt wielu zdjęć to możesz przygotować zdjęcia lub obrazki w odpowiednich wymiarach i formatach plików.
Specyfikację plików graficznych potrzebnych do utworzenia elastycznych reklam graficznych znajdziesz w artykule Wymiary plików graficznych do elastycznych reklam Google Ads.
JAK WYGLĄDAJĄ ELASTYCZNE REKLAMY GRAFICZNE ?
Nie ma wzorów gotowych elastycznych reklam graficznych. Przykłady elastycznych reklam displayowych można podejrzeć w trakcie ich konfiguracji w systemie Google Ads. Poniżej przykłady reklam. Google tworzy też reklamy ruchome, w których przewijane są przesłane obrazki i teksty.
JAK DŁUGO TRWA USTAWIANIE REKLAM ?
Google ma szereg wymagań i zasad do spełnienia i stale zmienia te zasady, więc wszystkie reklamy po ich konfiguracji w systemie Google Ads są sprawdzane indywidualnie. Czas sprawdzania reklam prowadzący do ich zatwierdzenia, aby mogły zacząć się wyświetlać, trwa zwykle od 1 – 12 godzin. W szczególnych przypadkach (w zależności od branży firmy) zatwierdzanie reklam przez Google może trwać nawet 24 godziny.
Użyteczne artykuły z Pomocy Google:
Informacje o elastycznych reklamach displayowych
Wymagania dotyczące reklam elastycznych